Kassa, bank & betalningar

AUTOMATISERADE BANK- & BETALNINGSLÖSNINGAR

Effektivisera dina transaktioner

    Fördelar med Xledger:

  • Ett komplett affärssystem i molnet.
  • Tillgång till systemet oavsett var du befinner dig.
  • Kostnadseffektivt koncept.
  • Betala endast för funktionen och de tjänster ni använder.
  • Enkel implementation, inga krav på utrustning.
  • Smidiga uppgraderingar 3-4 gånger per år utan stop för verksamheten.
  • Ett effektivt system med en bättre överblick och ökad frihet.
  • Automatiserade kärnprocesser som spar tid.
  • Alltid uppdaterade regelverk.
  • Marknadens säkraste plattform.

Bankintegrationen i Xledger är en central del i affärssystemet. Genom bankmodulen erbjuder vi en integration mot de flesta svenska banker. Med Xledgers bankavtal ges du möjligheten att ha en total översikt över alla banktransaktioner och även godkänna betalningar via systemet. Bankavstämning sker med automatik i systemet och är helt integrerat med er bank.

Alla banksaldon tillgängliga
Xledger hämtar in kontoutdragsinformationen dagligen och kan visa aktuella banksaldon direkt på hemsidan i Xledger.

Likviditetsprognoser
Informationen är lätt tillgänglig från hemsidan i Xledger. Från en och samma sida kan du se beräknade in- och utbetalningar i systemets likviditetsprognos.

Utbetalningar
Alla utbetalningar av leverantörsfakturor sker med automatik vid förfallodatum. Du godkänner utbetalningarna i en särskild funktion och systemet hanterar även godkännande två i förening. Alla genomförda utbetalningar återrapporteras med automatik och reskontran uppdateras automatiskt när betalningen är klar.

OCR Inbetalningar
Alla utgående fakturor kan märkas med en OCR-kod. OCR-inbetalningarna överförs dagligen till Xledger och matchas automatiskt av mot kundreskontran. Reskontran är därmed alltid uppdaterad och du ser enkelt vilka fakturor som är obetalda

Automatisk avstämning av bankkontot
Eftersom alla transaktioner på bankkontot återrapporteras till Xledger kan bankkontot stämmas av automatiskt. För att hantera transaktioner som bokförs automatiskt på kontot, som till exempel bankavgifter, kan man sätta upp automatiska bokföringsregler så att systemet själv kan bokföra dessa utan manuell hantering. Alla övriga transaktioner som av någon anledning inte matchas meddelas via åtgärdslistan för de roller som är behöriga.

Några som har valt oss

På PrimeQ ser vi på oss själva som en affärspartner som arbetar sida vid sida med våra uppdragsgivare för att nå bästa möjliga resultat. För vi vet att ju närmare vi kommer, desto mer kan vi åstadkomma. Här är några av alla företag och organisationer som vi har fått förtroendet att samarbeta med:

IT-tjänster


Konsulttjänster


Virtualisering ger våra kunder möjlighet att effektivt utnyttja ny teknik på ett kostnadseffektivt sätt. Många leverantörer erbjuder tjänster inom virtualisering men få kan säga att de är duktiga på virtualisering, kommunikation, SAN och alla tjänste...

Ekonomi & Lön


Lönetjänster


Med våra lönekonsulter tillför vi på PrimeQ specialistkompetens som kan effektivisera lönehanteringen och öka din trygghet. Våra tjänster är fullt skalbara och anpassas efter era önskemål och behov. Löneprocesser hos våra kunder ser ofta väldigt olik...

Telefoni


Tele365 Mobilväxel


När du är på språng kan du enkelt hantera många av de funktioner som finns i Tele365 direkt via mobilen – lika smidigt och enkelt som på kontoret. Kontakter Under kontakter ser du de personer du valt som favoriter. I sökfältet kan du enkelt hitta...