
Medlems- & donationshantering
Utifrån kontaktuppgifter och demografi från tidigare beröringspunkter och donationspreferenser är det möjligt att hantera flera dimensioner av information rörande era givare och medlemmar. Vi kan dessutom stödja genomförande av kampanjer för insamling, support, nyhetsförmedling samt att analysera och utvärdera framgången i Xledgers helintegrerade affärssystem.
Xledger medlems- och donationshantering ger er många fördelar:
- All medlems- och donationsinformation finns samlat på en plats.
- Donationshantering är länkad till redovisningen.
- Omfattande analys och uppföljningsverktyg, med stöd för skräddarsydda och konfigurerbara rapporter, anpassade dashboards, och multidimensionella förfrågningsvyer. Möjlighet att filtrera, sortera, rapportera och exportera utifrån dimensioner såsom fond, donationstyp, projekt och budget.
- Automatiserad donationsbearbetning och donationshantering.
- Spåra information om givare, medlem, volontär, anställd och styrelseledamot via multidimensionella områden såsom: demografi, gåvor, donationer, löften, abonnemang, åtaganden, scheman, sponsorskap, kontaktpunkter, kontakter / relationer, ge historia, ge nivåer, uppgifter, statusaktiviteter, deltagande / deltagande nivåer, donationsbeteckningar och restriktioner, betalningsmetoder, givargrupper m.m.
o Bank: Skanna givare och medlemskontroller i Xledger. Xledger kan extrahera relevanta data, allokera till lämpliga givarkontakter och fonder och skicka formaterade filer till din bank som stöd för insättning.
o Kreditkort: Via integration med handelspartners länkas och hanteras donator- och medlems kreditkortstransaktioner till Xledger.