Medlems- & donationshantering

Förvalta er medlems- och donationshantering utifrån era behov

    Fördelar med Xledger:

  • Ett komplett affärssystem i molnet.
  • Tillgång till systemet oavsett var du befinner dig.
  • Kostnadseffektivt koncept.
  • Betala endast för funktionen och de tjänster ni använder.
  • Enkel implementation, inga krav på utrustning.
  • Smidiga uppgraderingar 3-4 gånger per år utan stop för verksamheten.
  • Ett effektivt system med en bättre överblick och ökad frihet.
  • Automatiserade kärnprocesser som spar tid.
  • Alltid uppdaterade regelverk.
  • Marknadens säkraste plattform.

Utifrån kontaktuppgifter och demografi från tidigare beröringspunkter och donationspreferenser är det möjligt att hantera flera dimensioner av information rörande era givare och medlemmar. Vi kan dessutom stödja genomförande av kampanjer för insamling, support, nyhetsförmedling samt att analysera och utvärdera framgången i Xledgers helintegrerade affärssystem.

Xledger medlems- och donationshantering ger er många fördelar:

  • All medlems- och donationsinformation finns samlat på en plats.
  • Donationshantering är länkad till redovisningen.
  • Omfattande analys och uppföljningsverktyg, med stöd för skräddarsydda och konfigurerbara rapporter, anpassade dashboards, och multidimensionella förfrågningsvyer. Möjlighet att filtrera, sortera, rapportera och exportera utifrån dimensioner såsom fond, donationstyp, projekt och budget.
  • Automatiserad donationsbearbetning och donationshantering.
  • o Bank: Skanna givare och medlemskontroller i Xledger. Xledger kan extrahera relevanta data, allokera till lämpliga givarkontakter och fonder och skicka formaterade filer till din bank som stöd för insättning.
    o Kreditkort: Via integration med handelspartners länkas och hanteras donator- och medlems kreditkortstransaktioner till Xledger.

  • Spåra information om givare, medlem, volontär, anställd och styrelseledamot via multidimensionella områden såsom: demografi, gåvor, donationer, löften, abonnemang, åtaganden, scheman, sponsorskap, kontaktpunkter, kontakter / relationer, ge historia, ge nivåer, uppgifter, statusaktiviteter, deltagande / deltagande nivåer, donationsbeteckningar och restriktioner, betalningsmetoder, givargrupper m.m.

Några som har valt oss

På PrimeQ ser vi på oss själva som en affärspartner som arbetar sida vid sida med våra uppdragsgivare för att nå bästa möjliga resultat. För vi vet att ju närmare vi kommer, desto mer kan vi åstadkomma. Här är några av alla företag och organisationer som vi har fått förtroendet att samarbeta med:

IT-tjänster


Jour/beredskap


Vem ringer du när er telefoni slutar fungerar och klockan är halv elva en lördagskväll? Du kanske har en fastighetsförmedling och är beroende av att telefonin alltid fungerar. Eller ett företag med en webbtjänst som måste vara tillgänglig dygnet runt...

Ekonomi & Lön


Kundfaktura


Vi på PrimeQ hjälper dig att registrera dina kunder och dess uppgifter i ert personliga kundregister. Med ett tryggt och säkert system sammanställer vi fakturor på din begäran som vi sedan skickar ut till kunden. En lösning som passar alla Vi t...

Telefoni


Känn friheten


I spåren av coronavirusets spridning i samhället söker många företag efter kostnadsbesparingar under krisen. PrimeQ har tagit fram ett erbjudande, tillsammans med Telia, som kan underlätta. Beställ vår populära molnväxel, Tele365, och få fyra beta...