PrimeQ levererar IT-drifttjänster där våra kunder köper en tjänst, funktion eller process med garantier på önskad tillgänglighet.
Inom området ekonomi- och lönetjänster arbetar auktoriserade redovisningskonsulter och vi erbjuder tjänster från löpande bokföring till årsbokslut och deklarationer.
Vi erbjuder lösningar som kan innehålla allt från verksamhets/behovsanalys och processkartläggning till systemleverans och support.
Smarta telefonilösningar för alla typer av företag. Lättanvänt, prisvärt och med tillgänglig support med lång erfarenhet av telefonitjänster.

Enterprise SMS

Anpassade meddelandetjänster

Enterprise SMS erbjuder skräddarsydda meddelandetjänster

Vi är specialister inom IT och tillgodoser era behov och gör er vardag enklare. PrimeQ levererar IT-drift-, support, moln- och konsulttjänster. Vi vet hur viktigt det är att IT-lösningarna fungerar för att verksamheten ska flyta på och vi lägger stor vikt vid personlig service och tar fram system som är noggrant anpassade utefter era behov.

Andra tjänster inom IT

Antimalware som tjänst Antispam som tjänst Arbetsplats som tjänst Azure Backup Backup av Office365 Cloud Drift av nätverk Drifttjänster för AWS & Azure – CloudOps Fjärrbackup – Backup365 Hantering av mobila enheter Hjälp-på-plats IT ansvarig som tjänst IT-Due Diligence IT-analys IT-drift IT-support IT365 Jour/beredskap Konsulttjänster Microsoft Autopilot Nätverksdrift (LAN/WAN) Office 365 Outsourcing PQ fiber SPOC Serverdrift Servicedesk Skuggupphandling Säker åtkomst som tjänst Trådlöst nätverk Webbfilter Övervakning

Enterprise SMS är namnet på den tjänst vi skapat efter att ha lyssnat på våra kunder och marknaden. Dels erbjuder vi en väldigt lätt kom-igång-metod för att skicka SMS med fullständig support och dels har vi högt kompetenta utvecklare och leverantörer som gör det möjligt för oss att skräddarsy lösningar. Det som gör oss unika är att vi anpassar vår tjänst specifikt för varje kund och behov.

Vad vi erbjuder

  • Integrationshjälp. Vi har gedigen erfarenhet av att hjälpa kunder med att integrera deras befintliga system mot vår plattform.
  • Skräddarsydda lösningar. Vi hjälper er att bygga en lösning från grunden som är specialanpassad för era specifika behov och önskemål.
  • API:er i olika former (REST, SMPP, HTTP, skräddarsytt API för era behov).
  • Kopplingar mot BI-system för analys och statistik (Power BI, QlikView, Qlik Sense, etc).
  • Skräddarsydd plattform vid behov.
  • Aktivitets-/inaktivitetskontroll av era mottagare.
  • Spårningsstatistik på individnivå.
  • Kortnummer (dedikerat eller delat med nyckelord).
  • Långnummer

Sms via webbplattform

Med hjälp av Enterprise SMS får ni tillgång till vår webbplattform för sms för att utan kunna nå ut med er kommunikation mot kund. Vi hjälper er att sätta upp plattformen utifrån era behov och ni kan – utan några förkunskaper – skicka meddelanden.

Exempel på funktionalitet:

  • Eget avsändarnamn eller telefonnummer.
  • Inkorg för mottagande av sms-meddelanden (i plattformen/via mail/via sms).
  • Autosvar på meddelanden.
  • Automatisk avregistrering vid sms till specifikt nummer.
  • Automatiska slingor beroende på svarsalternativ.
  • Kundundersökningar
  • Koppling sms/landningssida/webb. Till exempel skrapa fram ett erbjudande.
  • Digitala presentkort via sms.
  • Konverteringsoptimerade och mobilanpassade landningssidor för kampanjer.
  • Utskick till enstaka mottagare.
  • Utskick till mottagarlista.
  • Importera kontakter till mottagarlistor via Excel/CSV-filer.
  • Automatisk kontaktsynk mot era befintliga system (både registrering och avregistrering).
  • Trigger-sms (sms som skickas ut på kommando mot förvalda nummer).
  • Tidsinställda utskick.
  • Långa sms (upp till 1 600 tecken, räknas som flera sms).
  • Tvåvägskommunikation

SMS via API

Vi erbjuder er möjligheten att integrera era egna befintliga system mot vår kraftfulla sms-gateway med snabbleverans och hög volymkapacitet tillgänglig för just era behov och system. Uppkopplingen mot vår sms-gateway kan ske via en rad olika API:er som REST, MAIL, HTTP, SMPP m.m. Om någon av våra befintliga lösningar inte passar er uppkoppling hjälper vi till att skräddarsy ett API som passar just era behov.

Exempel på funktionalitet:

  • Eget avsändarnamn eller telefonnummer.
  • Utgående sms.
  • Inkommande sms.
  • Kortnummer (dedikerat eller delat med nyckelord).
  • Långnummer
  • Leveransrapporter
  • Långa sms (upp till 1 600 tecken, räknas som flera sms).

Sms-/kampanjutskick till kunder/medlemsklubbar

Vi har en lång erfarenhet av stora som små sms-utskick med olika kampanjer mot kund som vi gärna delar med oss av och hjälper just er att utveckla era sms-utskick. Vi har plattform och teknik redo för att snabbt och effektivt hjälpa er igång om ni inte redan idag gör sms-utskick till era kunder/medlemmar.

Kontakta oss gärna för ytterligare information.

Räckvidd

Tack vare goda samarbeten med operatörer och leverantörer har vi idag möjlighet att skicka sms över hela världen.

Kontakta oss gärna för mer information och detaljerade specifikationer. Låt oss ta reda på hur vi kan hjälpa er att lösa era behov.

Vill du veta mer om Enterprise SMS?

Fyll i formuläret nedan så kommer Marcus kontakta dig inom kort.

Tyvärr så blev det lite fel när du försökte kontakta oss:

Marcus Ståhl

Hej, jag heter Marcus och jag är tjänsteansvarig för Enterprise SMS.
Kontakta gärna mig om du har några frågor om tjänsten.

Affärssystem & Beslutsstöd


Allt i molnet


Många flyttar hem sina kontor och företagets digitalisering sätts därmed på prov. Med ett molnbaserat affärssystem har ni åtkomst till systemet oavsett var ni befinner er och vilken enhet du än arbetar på. Xledger är ett av de mest omfattande affärss...

Ekonomi & Lön


Tidsredovisning


Genom modern teknik kan de anställda på ett enkelt och flexibelt sätt registrera sin arbetade tid och frånvaro via datorn eller telefonen. Både chefer och eventuella attestanter får en tydlig överblick och kan följa upp bland annat arbetstid, avvikel...

Telefoni


Support


Oavsett hur ofta du behöver hjälp så finns vi tillgängliga. Hos oss får du alltid prata med en tekniker som löser över 90% av alla ärenden vid första kontakten. Ingen fråga är för enkel eller komplicerad. Tecknar ni ett supportavtal med oss så behöve...