PrimeQ levererar IT-drifttjänster där våra kunder köper en tjänst, funktion eller process med garantier på önskad tillgänglighet.
Inom området ekonomi- och lönetjänster arbetar auktoriserade redovisningskonsulter och vi erbjuder tjänster från löpande bokföring till årsbokslut och deklarationer.
Vi erbjuder lösningar som kan innehålla allt från verksamhets/behovsanalys och processkartläggning till systemleverans och support.
Smarta telefonilösningar för alla typer av företag. Lättanvänt, prisvärt och med tillgänglig support med lång erfarenhet av telefonitjänster.
PrimeQ - En partner. Många specialister.

Arbetsplats som tjänst

En modernare arbetsplats

Vill du skapa en smartare arbetsplats som ökar företagets produktivitet och flexibilitet?

Har du full kontroll på hur mycket era klientdatorer och mobiltelefoni egentligen kostar? Med licenser, hårdvara, support, abonnemang, konfigurering etcetera? Nej, troligen inte då det är svårt att svara på, men chansen finns att den faktiska kostnaden är mycket högre än du tror. Nu finns en möjlighet att få full kontroll på hela hanteringen av era klientdatorer och mobiltelefoner, och som grädde på moset – även kostnaden.

Dagens arbetsplats och medarbetare ställer höga krav på tillgänglighet, effektivitet och mobilitet. Med vår tjänst får du en modern och komplett arbetsplats som ökar er produktivitet och flexibilitet. Vi paketerar hårdvara, mjukvara, installation, förvaltning, supporttjänster och finansiering till en månadsprenumeration. Tjänsten passar alla storlekar av verksamheter, en smartare arbetsplats helt enkelt!

Några fördelar

  • Fast pris varje månad – underlättar budgetering och förbättrar likviditeten.
  • Digitalt beställningsformulär med egen företagsanpassad webshop.
  • Installation/konfiguration och underhåll kan göras på distans.
  • PC kan skickas direkt från distributör till slutanvändaren.
  • Utbyte av hårdvara var 36:e månad.
  • Operatörsoberoende telefoni.

Hur fungerar det?

Hårdvara
Du som kund väljer ut ett antal datormodeller samt de tillbehör som ni vill använda er av. Det kan t.ex. vara en smidig, lätt laptop för de anställda som är ute på fältet ofta. En annan modell kanske ska vara en kraftfull laptop med tillhörande 27” skärm. Iphone eller Android? Ni väljer. Era val kan sedan läggas upp vi vår webbshop och ni väljer om ni vill finansiera via oss eller inte. Välj till försäkring om detta önskas.

Licenser
Följande licenser ingår i konceptet, Windows 10 Enterprise, Microsoft 365, Antimalware/virusskydd, Backup av e-post, Dataförlustskydd (DLP), Agent för fjärrstyrning/systemövervakning/patchning & inventering.

Installation & Deployment
Vi förkonfigurerar datorn för användarna genom Microsoft 365 vilket möjlliggör att datorn installeras samt konfigureras med Autopilot när användaren slår igång sin dator första gången. Allt användaren behöver göra är att logga in.

Förvaltning och underhåll
Vi sköter applikationsdistribution och applikationspaketering centralt genom Autopilot. Samma sak med inställningar och GPO:er. Vi sköter patchhantering, fjärrhantering och systemövervakning.

Support och servicedesk
Som tillval till arbetsplats som tjänst kan du välja vår tjänst Support/Servicedesk. Vi tar då hand om alla problem som dina användare kan stöta på med sin PC, telefon eller applikation. Tjänsten inkluderar användarsupport och eskalering till tredjepartsleverantörer/applikationsägare genom vår SPOC,

Telefoni
Välj själv vilken typ av mobil eller operatör ni vill använda. Få tillgång till mobilväxel och softphone med möjlighet till integration av växel och telefoni i Microsoft Teams (licenser ingår).

Finansiering
Möjligheten till att få hårdvara, licenser och projekt på en månadsfaktura. 1,5% ränta på kapitalkostnad. Livscykelhantering av IT & Telefoni. Utbyte/återtag efter 36 månader. Miljöcert för återtag/återvinning.

Bekymmersfri arbetsplats till fastpris
Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig till oss så berättar vi mer om hur ni också kan få en bekymmersfri till fastpris!

Vill du veta mer om Arbetsplats som tjänst?

Fyll i formuläret nedan så kommer Andreas kontakta dig inom kort.

Tyvärr så blev det lite fel när du försökte kontakta oss:

Andreas Ekman

Hej, jag heter Andreas och jag är tjänsteansvarig för Arbetsplats som tjänst.
Kontakta gärna mig om du har några frågor om tjänsten.

08-120 404 60

Affärssystem & Beslutsstöd


Flexibel implementation


Xledger är skapat för att ligga steget före. När förutsättningar förändras globalt, i omvärlden och inom företaget, behövs flexibla system som kan växa och krympa med företaget. Med Xledger får du ett affärssystem som optimeras allt eftersom behoven ...

Ekonomi & Lön


Utläggshantering


Våra erfarna lönekonsulter kan sköta er utläggshantering medan ni fokuserar på det viktiga – er kärnverksamhet. Processen börjar genom att den anställde lägger in uppgifter om utlägget, anger belopp och karaktär. Hur registreringen av utlägget däreft...