PrimeQ levererar IT-drifttjänster där våra kunder köper en tjänst, funktion eller process med garantier på önskad tillgänglighet.
Inom området ekonomi- och lönetjänster arbetar auktoriserade redovisningskonsulter och vi erbjuder tjänster från löpande bokföring till årsbokslut och deklarationer.
Vi erbjuder lösningar som kan innehålla allt från verksamhets/behovsanalys och processkartläggning till systemleverans och support.
Smarta telefonilösningar för alla typer av företag. Lättanvänt, prisvärt och med tillgänglig support med lång erfarenhet av telefonitjänster.
PrimeQ - En partner. Många specialister.

Servicedesk

Snabb och kvalificerad hjälp mindre än ett samtal bort

Tänk dig

Klockan är 20:34 och du jobbar över med den viktiga presentationen som du ska hålla tidigt imorgon bitti. Du ska bara skicka ett par e-postmeddelanden till några kollegor så att de har den senaste informationen inför mötet. Det är nu du upptäcker att du inte har någon Internetanslutning och dina meddelanden ligger kvar i utkorgen.

Vart vänder du dig för att få hjälp vid den här tiden? Eftersom ert företag har supportavtal med ett IT-företag ringer du såklart dit. Bara för att mötas av en telefonsvarare som meddelar att supporten är stängd men öppnar imorgon klockan 08.00.

Om ni istället hade haft ett avtal med PrimeQ skulle en tekniker ha svarat efter tio sekunder (vi har en genomsnittlig svarstid på 14 sekunder). Fyra minuter senare hade teknikern startat om er router och bett dig kontrollera din dina e-postmeddelanden i utkorgen. Som vid den tidpunkten redan skulle ha legat i skickat-mappen.

Ett samtal räcker

Ett samtal ska räcka för att få hjälp med allt som rör IT-relaterade frågor eller frågor gällande fast och mobil telefoni. Oavsett tid på dygnet eller dag på året. Vi finns tillgängliga 24/7/365 – välj själv vilken SLA just ert företag behöver. Läs mer om vår tjänst för Jour & Beredskap

Vi lär oss av våra kunder

Vårt arbete med att tillhanda hålla en kvalificerad personlig servicedesk som kan hantera alla typer av ärenden är nu inne på sitt sjuttonde år. Förra året hanterade vi 6 800 olika ärenden. Några av de saker som vi har lärt oss under denna tid är att vi aldrig blir fullärda. Vi lär oss av våra kunder varje dag, därför är det viktigt för oss att lyssna, och lyssna är en bra egenskap när man ska hjälpa någon som har ett problem som behöver lösas.

Skräddarsytt system för er och oss

En annan viktig aspekt i vårt arbete är att förstå att det är människor vi har att göra med – inte datorer, servrar eller nätverk. Hårdvara och mjukvara är bara verktyg. Verktyg som är bra att ha när de fungerar, men när verktygen inte uppför sig som vi förväntar oss eller helt enkelt inte fungerar alls blir vi frustrerade.

Frustrerade över dåliga verktyg har vi alla varit. Vi var så irriterade över att inte hitta ett verktyg som fungerade precis som vi ville när det kom till att hitta ett ärendesystem (som är en av grundstenarna i vår support-funktion). Då vi inte kunde hitta ett passande system valde vi att utveckla vårt eget system själva. Från grunden.

Det var åtta år sedan och vi har inte ångrat oss en sekund.

Qase ärendehanteringssystem

Vårt ärendehanteringssystem, som vi kallar Qase, är anpassat för oss och våra kunder. Idag är systemet ett fullfjädrat ärendehanteringssystem med avancerade funktioner. Det blev så pass bra att vi nu dessutom säljer det till andra företag. Saknar vi, eller våra kunder, en funktion i systemet är det snabbt och enkelt för oss att utveckla Qase så att det passar våra kunders och vårt arbetssätt.

Qase:

  • Egenutvecklat ärendehanteringssystem
  • Funktionellt, snyggt och mobilanpassad. Fungerar bra på alla typer av enheter.
  • Möjlighet att få en egen ”instans” som kan användas av er internt.
  • Möjlighet till SMS-funktion
  • Kan kopplas med SSO mot ert AD för enkel inloggning
  • Möjlighet till integration med befintliga ärendehanteringssystem eller t ex affärssystem.

Fördelar med vår Servicedesk

  • Singel point of contact (SPOC)
  • Minska behovet av egen IT-personal
  • Fokusera på er kärnverksamhet
  • Kvalificerade erfarna systemtekniker – inte bara en ärendemottagning
  • Ekonomiska besparingar
  • Proaktivitet arbete med system
  • 1:a, 2:a och 3:e linje support

PrimeQs supportpersonal har erfarenheten, servicekänslan, spets- och breddkunskapen som krävs för att kunna hjälpa ert företag på bästa sätt.

Vi vågar påstå att vår support är i absolut världsklass!

Prisexempel Basavtal från 650:-/månad.

Vill du veta mer om Servicedesk?

Fyll i formuläret nedan så kommer Kenneth kontakta dig inom kort.

Tyvärr så blev det lite fel när du försökte kontakta oss:

Kenneth Edenvall

Hej, jag heter Kenneth och jag är tjänsteansvarig för Servicedesk.
Kontakta gärna mig om du har några frågor om tjänsten.

Några som har valt oss

På PrimeQ ser vi på oss själva som en affärspartner som arbetar sida vid sida med våra uppdragsgivare för att nå bästa möjliga resultat. För vi vet att ju närmare vi kommer, desto mer kan vi åstadkomma. Här är några av alla företag och organisationer som vi har fått förtroendet att samarbeta med:
HL Display
Restate
Ledarnas Arbetslöshetskassa
Nathalie Schuterman
24Storage
Djurönäset
CtrlPrint
Gasnätet Stockholm
ekenbygg
Lush
Nobis
STs a-kassa
Stockholms Sjukhem
Svevia
Råd&Rön
Svenskt Näringsliv
Lantmännen Finans
LIF
Energiforsk
Emirates
Dahl
Gar-bo
WH Group
Sansac
Wåhlin Fastigheter
Tekompaniet
Sandbäckens
BanQsoft
Kunskapsskolan
Stockholm gas
Teknikföretagen
Bromma Blocks
Vinguiden
Klockmaster
Frösunda Omsorg
Almega
Visita
Delicato
Scouterna
Cancerfonden
Talarnas
Hjärt-Lungfonden
Teknikmagasinet
NK

Affärssystem & Beslutsstöd


Budget & prognos


Xledgers budgetmodul har färdiga vyer för rapportering som ger dig full insikt över bolagets aktuella utfall och prognos. Systemet täcker ett flertal behov för en smidig budget- och prognoshantering för ekonomiavdelningen och budgetansvariga. En f...

Ekonomi & Lön


Årsredovisning


Alla aktiebolag och ekonomiska föreningar samt många andra företag måste upprätta en årsredovisning. Standardregelverket kallas K3, mindre företag kan använda det förenklade regelverket K2. Vi guidar dig rätt De kvalificerade och erfarna konsult...

Telefoni


Tele365


Genom alla tider har människans två främsta egenskaper varit förmågan att samarbeta och kommunicera. På vägen har vi tagit tekniken till hjälp för att öka vår kapacitet. Ingen kan säga annat än att det människan åstadkommit är fantastiskt. Idag har v...