
Djurönäset tecknar nytt telefoniavtal med PrimeQ
Djurönäset, i hjärtat av Stockholms skärgård, är ett av Sveriges största spa- och konferenshotell med 274 hotellrum, 80 mötesrum och en kapacitet för drygt 550 övernattande och konfererande gäster. Efter många år med egen telefonväxel var det dags att ta steget ut i molnet. Dessutom ville man skapa förutsättningar för bättre mobilitet för alla medarbetare.
Valet föll på Tele365 från PrimeQ. Ett självklart val tycker vi förstås!
Med Tele365 kombineras en mobil, modern växel med den äldre kundplacerade tekniken. Det gör att Djurönäset inte behöver förändra telefonilösningen för gästrummen och slipper investera i ny hårdvara. Samtidigt får man tillgång till den mobila växelns alla funktioner och tjänster som hänvisning och svarsgruppshantering.
”Att byta ut allt som rör telefonin på en och samma gång hade helt enkelt blivit för kostsamt för oss. I synnerhet delarna som berör våra telefoner på rummen. PrimeQ kunde presentera en lösning där vi tar tillvara på tidigare gjorda investeringar. Det var avgörande för oss i vårt val av lösning”, säger Malin Åman, kvalitetschef Djurönäset.
Många hotell har haft svårt att modernisera sin telefoni eftersom rumstelefonerna ofta varit kostnadsdrivande samtidigt som hotellen saknar intäkter på servicen.
”Med vårt erbjudande till hotell tar vi tillvara på redan gjorda investeringar så långt det är möjligt. Hotellet kan i regel behålla sin befintliga lösning för rummen samtidigt som medarbetarna på hotellet kan ta del av vår mobila växels alla fördelar. Den totala kostnadsbilden blir då betydligt mer rimlig”, säger Fredrik Thörnberg, affärsområdesansvarig för telefoni på PrimeQ.