PrimeQ levererar IT-drifttjänster där våra kunder köper en tjänst, funktion eller process med garantier på önskad tillgänglighet.
Inom området ekonomi- och lönetjänster arbetar auktoriserade redovisningskonsulter och vi erbjuder tjänster från löpande bokföring till årsbokslut och deklarationer.
Vi erbjuder lösningar som kan innehålla allt från verksamhets/behovsanalys och processkartläggning till systemleverans och support.
Smarta telefonilösningar för alla typer av företag. Lättanvänt, prisvärt och med tillgänglig support med lång erfarenhet av telefonitjänster.
2019-05-14

Sveriges äldsta stiftelse moderniserar nu sin telefoni

​Stiftelsen Danviks hospital (Danvikshem), en av Sveriges äldsta verksamma stiftelser, har sedan 1500-talet bedrivit vård och omsorgsverksamhet. Tillsammans med PrimeQ och Tele2 så påbörjar nu Danvikshem ett teknikskifte där anslutningen mot telenätet stegvis flyttas från ISDN till bredbandstelefoni (SIP anslutning).

Läs mer

Stiftelsen Danviks hospital (Danvikshem), en av Sveriges äldsta verksamma stiftelser, har sedan 1500-talet bedrivit vård och omsorgsverksamhet. Deras mål är att med vänlighet och omtanke ge god omvård, mat och husrum till behövande.

Tillsammans med PrimeQ och Tele2 så påbörjar nu Danvikshem ett teknikskifte där anslutningen mot telenätet stegvis flyttas från ISDN till bredbandstelefoni (SIP anslutning). Samtidigt rustar Danvikshem sin växellösning från Mitel genom att förbereda den för mer mobil funktionalitet vilket över tid också medger ett byte från bärbara telefoner (dect) till en ren mobil lösning.

”Ett av huvudskälen till att gå mot en mobil lösning är att verksamheten ställer krav på att telefonen ska kunna hantera appar relaterade till patienterna. Stöd för det saknas i de bärbara telefonerna vilket innebär att personalen idag måste ha två telefoner med sig i sitt arbete.” säger Jonny Lundin, telefoniansvarig Danvikshem.

PrimeQ har fått förtroendet av Danvikshem att uppgradera växeln och förbereda den tekniskt för mer mobilitet samt bredbandstelefoni från Tele2.

För mer information kring lösningen kontakta Dennis Södergren, kundansvarig, på telefon 08-120 404 05 eller e-post dennis.sodergren@primeq.se

Godbitar från Kunskapsbanken

Användarguide Tele365 Softphone


En guide för hur du använder Tele365 Softphone.

Användarguide Mitel 600 DECT Phone


En guide för hur du använder Mitel 600 DECT Phone.

Mall Critical Incident Management


Nedladdningsbar mall rutin för Critical Incident Management.