PrimeQ levererar IT-drifttjänster där våra kunder köper en tjänst, funktion eller process med garantier på önskad tillgänglighet.
Inom området ekonomi- och lönetjänster arbetar auktoriserade redovisningskonsulter och vi erbjuder tjänster från löpande bokföring till årsbokslut och deklarationer.
Vi erbjuder lösningar som kan innehålla allt från verksamhets/behovsanalys och processkartläggning till systemleverans och support.
Smarta telefonilösningar för alla typer av företag. Lättanvänt, prisvärt och med tillgänglig support med lång erfarenhet av telefonitjänster.

Kundwebb (kund.primeq.se)

Guide om PrimeQ’s kundwebb

När du lägger ärenden via kundwebb så loggar du först in med ditt användarnamn samt lösenord och klickar på Logga in. Ditt användarnamn och lösenord har du fått tillsänt. Saknar du detta så kontakt din säljare så ser vi till så detta kommer till dig.

När du loggat in så kan du här välja vad du önskar göra. i nedan exempel så vill vi beställa kvittorullar. Börja med att klicka på +Nytt ärende.
Välj kontaktperson, saknas korrekt kontaktperson så kan du lägga till rätt person i kontaktpersoner i menyn ovan. Se till att du skapar kontakten att det blir så komplett som möjligt med avseende på namn, epost och telefonnummer.Skriv därefter en tydlig rubrik. Beställning kvittorrulle

I ärende texten är det viktigt att du beskriver ditt ärende så tydligt det går. Var tydlig med om det är artiklar som ska läggas upp att du har med artikelnummer, telefoni så beskriv så gott det går problemet och anknytningsnummer, IT så tala om vilken användare det gäller osv. Ju mer info vi får desto snabbare kan vi hjälpa. I detta fall så tala om vilken typ av kvittoskrivare du har samt antal kvittorullar.

När ovan är gjort klicka på skapa ärende, det som händer nu är att detta ärende hamnar på er som kund, det tilldelas en ansvarig tekniker hos oss, du följa ditt ärende, se vem som tagit detta ärende samt progress. Ärendet tilldelas också ett ärende nummer och detta dyker upp när ni klickat på skapa ärende. Det skickas också ett mail till er (den som står som kontaktperson hos er) med info om detta ärende. Vi är tacksamma om ni alltid hänvisar till detta ärende nummer vid kontakt med oss.

Nu kommer ert ärende bli tilldelad en ansvarig tekniker och i de fall teknikern väljer att kommunicera via epost till er så får ni ett mail med de händelser som sker i ert ärende, se exempel.
Viktigt att tänka på, du kan inte svara på mailet du får utan ska klicka på länken, gå till ärendet. Då öppnas en länk till ärendet och där kan ni se händelser, anteckningar och också skriva återkoppling och kommentarer i ärendet. När ärendet är avslutat så blir ni också informerad om det.Ni är varmt välkommen att ställa frågor till oss om detta.

Godbitar från Kunskapsbanken

Video Tele365 Mobilväxel


Kommunicera effektivare på jobbet med vår smarta app. Genom att använda dig utav appen kan du enkelt se vilka som sitter i möte eller pratar i telefon. På samma sätt kan du själv ange en hänvisning så att andra kan se om du är i möte, på semester eller t.ex. lunch.

Produktblad Webroot webbfilter


Surffilter för företag - hur skyddar du dina användare när de surfar på Internet? Många är medvetna om riserkerna med att klicka på fel länk eller ladda ner ett program från fel domän, men alla är inte det.

Broschyr Tele365


Med Tele365 från PrimeQ bygger vi smartare och enklare kommunikation. Läs mer om våra olika lösningar och hur vi kan hjälpa er.