Kundwebb (kund.primeq.se)

Hem > Kunskapsbank > Kundwebb (kund.primeq.se)

Guide om PrimeQ’s kundwebb

När du lägger ärenden via kundwebb så loggar du först in med ditt användarnamn samt lösenord och klickar på Logga in. Ditt användarnamn och lösenord har du fått tillsänt. Saknar du detta så kontakt din säljare så ser vi till så detta kommer till dig.

När du loggat in så kan du här välja vad du önskar göra. i nedan exempel så vill vi beställa kvittorullar. Börja med att klicka på +Nytt ärende.
Välj kontaktperson, saknas korrekt kontaktperson så kan du lägga till rätt person i kontaktpersoner i menyn ovan. Se till att du skapar kontakten att det blir så komplett som möjligt med avseende på namn, epost och telefonnummer.Skriv därefter en tydlig rubrik. Beställning kvittorrulle

I ärende texten är det viktigt att du beskriver ditt ärende så tydligt det går. Var tydlig med om det är artiklar som ska läggas upp att du har med artikelnummer, telefoni så beskriv så gott det går problemet och anknytningsnummer, IT så tala om vilken användare det gäller osv. Ju mer info vi får desto snabbare kan vi hjälpa. I detta fall så tala om vilken typ av kvittoskrivare du har samt antal kvittorullar.

När ovan är gjort klicka på skapa ärende, det som händer nu är att detta ärende hamnar på er som kund, det tilldelas en ansvarig tekniker hos oss, du följa ditt ärende, se vem som tagit detta ärende samt progress. Ärendet tilldelas också ett ärende nummer och detta dyker upp när ni klickat på skapa ärende. Det skickas också ett mail till er (den som står som kontaktperson hos er) med info om detta ärende. Vi är tacksamma om ni alltid hänvisar till detta ärende nummer vid kontakt med oss.

Nu kommer ert ärende bli tilldelad en ansvarig tekniker och i de fall teknikern väljer att kommunicera via epost till er så får ni ett mail med de händelser som sker i ert ärende, se exempel.
Viktigt att tänka på, du kan inte svara på mailet du får utan ska klicka på länken, gå till ärendet. Då öppnas en länk till ärendet och där kan ni se händelser, anteckningar och också skriva återkoppling och kommentarer i ärendet. När ärendet är avslutat så blir ni också informerad om det.Ni är varmt välkommen att ställa frågor till oss om detta.

Godbitar från Kunskapsbanken

Guide Outlook 2016 PC


Snabbstartguide. Ny användare av Outlook 2016? Använd denna guide för att lära dig grunderna.

Användarguide Gigaset


En guide för hur du använder din Gigaset-telefon.

Lathund Outlook kalender för Windows


Outlook kalender för Windows