PrimeQ - En partner. Många specialister.
Vanliga frågor om MyTele365

Vanliga frågor om MyTele365

Hittar du inte det svaret du söker - kontakta vår support så guidar vi dig

Hur loggar jag in på MyTele365

Du loggar in på MyTele365 med dina vanliga växeluppgifter via portalen: MyTele365.

Vilka kan logga in på MyTele365?

För att kunna använda vår Self-serviceportal så måste du vara administratör av er växel. Detta för att säkerställa att inga obehöriga går in och ändrar information och abonnemang. Den som är administratör kan även göra fler kollegor till administratörer om så önskas.

Lägg till administratör

  • Klicka på ”Användare”.
  • Sök upp personen du vill göra till administratör.
  • Klicka på redigeringsknappen till höger om användaren.

  • Bocka i checkboxen ”Administratör”.
  • Klicka sedan på ”Spara”.

Hur skickar jag ut ett konfigurations-SMS?

När någon har laddat hem Tele365 mobilapp måste denne även få ett konfigurations-SMS för att synka appen mot sina växeluppgifter. Du som administratör kan enkelt skicka ut ett sådant SMS via MyTele365.

Skicka konfigurations-SMS

  • Klicka på ”Användare”.
  • Sök upp den användare som ska få SMS:et i sökfältet uppe till höger.
  • Klicka på knappen ”SMS” till höger om användaren.

  • Användaren får sedan ett SMS med instruktioner att följa.

Hur skapar jag en schemahändelse?

Skapa en schemahändelse i MyTele365

  • Gå in på fliken ”Svarsgrupper” eller ”Knappvalsmenyer” (beroende på var du vill ändra i schemat) i menyn till vänster.

  • Bocka i vilken eller vilka svarsgrupper/knappval du vill skapa en händelse på. För att markera alla svarsgrupper/knappval bockar du i checkrutan högst upp.
  • Därefter klickar du på kalenderikonen till höger om knappvalsmenyn.
  • Klicka sedan på ”Ny schemahändelse”.

  • Här kommer du få välja när schemahändelsen ska börja/sluta. Du kan välja om det ska ske dagligen/veckovis/månadsvis eller aldrig upprepas igen. Avsluta med att klicka på ”Lägg till”.

Ex. Ett företag stänger under julen. Det är stängt från 24/12 kl. 00:00 och öppnar återigen 28/12 Kl. 08:00.

  • Du kan välja att spela upp ett röstmeddelande under denna tid. Dina befintliga röstmeddelanden hittar du i listan. Om du vill spela in ett nytt röstmeddelande, klickar du på kugghjulet till höger om ”Välj röstmeddelande”.

Hur lägger jag till en användare?

Lägg till en ny användare i MyTele365

  • Klicka på fliken ”Användare” i menyn.
  • Klicka sedan på ”Ny användare” ovanför listan med användare.

  • Sedan fyller du i användarinformationen. Om du vill ha detaljerad information kring de olika fälten klickar du på frågetecknet till höger om respektive fält.

  • När du har fyllt i all information klickar du på ”Spara” längst ned i högra hörnet. Nu är användaren skapad.

Vill du veta mer om Vanliga frågor om MyTele365?

Fyll i formuläret nedan så kommer Fredrik kontakta dig inom kort.

Tyvärr så blev det lite fel när du försökte kontakta oss:
Fredrik Thörnberg

Fredrik Thörnberg

Hej, jag heter Fredrik och jag är tjänsteansvarig för Vanliga frågor om MyTele365.
Kontakta gärna mig om du har några frågor om tjänsten.

IT-tjänster


Antispam som tjänst


Har du tröttnat på att inkorgen svämmar över av reklam och annan skräppost? Hur mycket tid spenderar du på att rensa bort e-postmeddelanden? Det är inte bara tidskrävande och irriterande, det utgör en faktisk risk också. Antalet phishingattacker ökad...

Affärssystem & Beslutsstöd


Xledger – ett komplett affärssystem i molnet


Ett affärssystem ska effektivisera verksamheten och innehålla flera olika funktioner som kan integreras med andra IT-system för att hantera bolagets ekonomistyrning, administration och analys. PrimeQ levererar Xledger som är ett av de mest omfatt...

Ekonomi & Lön


Ekonomitjänster


Vi har även konsulter som har lång erfarenhet och inriktar sig på fastighet- och koncernredovisning. Vi för en nära dialog med våra kunder och skräddarsyr tjänsten efter våra kunders önskemål och situation. Det finns möjlighet att lägga ut hela ar...