
Xledger
Jobba var du vill, när du vill
Ett affärssystem ska effektivisera verksamheten och innehålla flera olika funktioner som kan integreras med andra IT-system för att hantera bolagets ekonomistyrning, administration och analys.
PrimeQ levererar Xledger som är ett av de mest omfattande affärssystemen i molnet, ett system som används av över 10 000 bolag i över 50 länder och som är tillgängligt var du än befinner dig. Tack vare de stordriftsfördelar som en molntjänst innebär har Xledgers kunder alltid en tillgänglig och uppdaterad tjänst.
Xledger sparar tid och kostnader
Xledger är uppbyggt med flera olika funktioner och du får det du behöver när du behöver det, från ekonomistyrning och projektredovisning till tidrapportering och fakturering samt order- och lagerhantering.
Du får tillgång till verksamhetens nyckeltal online och med inbyggda analysverktyg har du alltid uppdaterade beslutsunderlag för att kunna fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt.
Som molnsystem är Xledger enkelt att implementera i verksamheten. Det ställer inga krav på utrustning och ingenting behöver installeras lokalt – allt du behöver är tillgång till internet samt en dator, surfplatta eller smartphone. All information samlas i en enda databas och alla användare arbetar i samma version. Användarna får en rollanpassad startsida där den viktigaste informationen visas, vilket ger en snabb överblick av vad som måste hanteras.
Xledger är lösningen när företag växer eller förändras och står inför valet att byta system. Med ett affärssystem som ligger i molnet kan företaget växa utan dolda merkostnader.
Rapporter som ger snabb insikt
För många bolag är det viktigt att snabbt få fram information om hur organisationen mår. Xledger ger realtidsinsikt genom avancerade BI-verktyg, inklusive konfigurerbar rapportering, rollbaserade instrumentpaneler och flerdimensionella förfrågningar.
Med Xledger får du
- automatiserad framtagning och distribution av rapporter
- löpande och behovsanpassade rapporter
- tillgång till rapporter och analysverktyg dygnet runt, 365 dagar om året
- analys av data i minsta detalj och från varje tänkbar vinkel
- information på transaktionsnivå eller ur ett helikopterperspektiv
- möjlighet att detaljgranska flera vyer för att få en helhetsbild av företagets finansiella hälsa
- flexvyer som enkelt låter dig filtrera, sortera, analysera och exportera data
- dashboard som konfigureras efter dina behov
- automatiserad konsolideringen som sker kontinuerligt, inte bara i slutet av månaden.
Rollfördelning för både anställda och externa aktörer
Att fördela roller i Xledger är enkelt. Beroende på din roll i företaget får du tillgång till endast de delar av systemet du behöver. Vill du som kund outsourca någon funktion till en extern part som exempelvis en redovisningsbyrå gör den rollbaserade funktionaliteten det möjligt att externa parter får del av det de behöver, och inget annat.
Behöver du hjälp med exempelvis bokföring, redovisning och lönehantering? PrimeQ har kompetenta medarbetare som kan hjälpa er, både långsiktigt och som extra resurs. Vi kan både hantverket och systemet.
15 funktioner integrerade i samma system
Affärssystemet Xledger innehåller 15 olika funktioner som alla är helt integrerade med varandra.
Du väljer själv vilka delar du vill ha aktiva och använda.